Wybierz
  • Aktualności
  • Copyright
  • Copyrights
  • Dane osobowe
  • Data protection
  • E-Commerce
  • ICT
  • IT
  • Nieuczciwa konkurencja
  • nowelizacja
  • Obsługa spółek
  • Podatki
  • Prawa autorskie
  • Prawo pracy
  • Programiści
  • przedsiębiorczość
  • RODO
  • SaaS
  • Safe Harbour
  • SEO
  • Testowy tag
  • Trademarks
  • Uncategorized
  • Unfair competition
  • urlop
  • Znaki towarowe

11.11.2015

Safe Harbour a przekazywanie danych osobowych z UE do USA

Przekazywanie danych osobowych z UE do USA w świetle wyroku z 6 października 2015 r. w sprawie nr C-362/14

Trademark in a meta tag and the issue of unfair competition

[BEST, C-657/11]

The Court of Justice of the European Union (CJEU) in its judgment of July 11, 2013 (Case C-657/11) handed down upon the request for a preliminary ruling made in the proceedings Belgian Electronic Sorting Technology NV v. Bert Peelaers, Visys NV, ruled among else that the relevant provisions of European Union law concerning misleading and comparative advertising[1] must be interpreted as meaning that the term ‘advertising’ covers the use of meta tags in a website’s metadata.

Czytaj całość

Schrems v dpc (unsafe harbor closes)

[Safe Harbor Era]

Through the judgment dated October 6, 2015, the Court of Justice of the European Union (hereinafter: CJEU) invalidated the Commission Decision 2000/520 / EC of July 26, 2000 (hereinafter: Decision), and consequently voided the U.S.-EU Safe Harbor Framework of its significance as a guarantee of an adequate level of personal data protection.

Czytaj całość

Subjective aspects of video surveillance

[Economic considerations]

It may be of crucial, even critical, importance to select the best price offer there is for the implementation of monitoring system – a system that is meant to improve security of tangible property, information and people at your premises. Nevertheless, it should not be the first, or – worse still – the only, time you mull over the matter of monitoring.

Czytaj całość

Training for coaches (how to quote)

[Training frenzy]                         

These days it has become popular with employers to provide their employees with coaching, training, or other professional tuition (for the sake of brevity, let’s couch the notion in a single term: “training”); this trend seems to be on the increase and dictates a growing demand for both internal and external trainings.

Czytaj całość

What are collective management organizations for?

[Hit without a miss]

There comes a day when your marketing department, and/or – as the case may be – more inventive members of the administration team, feel like they need to cover their freshly baked promotional material with some spicy ringing sauce. Obviously the more spice, the better; and what better a tone than a hit single that rings just about everywhere – the recipe for an instant success.

Czytaj całość

Znak towarowy w metatagu a nieuczciwa konkurencja

[Sprawa C-657/11, BEST]

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku prejudycjalnym z dnia 11 lipca 2013 roku w sprawie C-657/11 wydanym na tle postępowania Belgian Electronic Sorting Technology NV przeciwko Bertowi Peelaersowi i Visys NV orzekł między innymi, że odnośne przepisy prawa Unii Europejskiej dotyczące reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej[1] należy interpretować w ten sposób, że pojęcie „reklamy” obejmuje używanie metatagów w metadanych strony internetowej.

Czytaj całość

Sprawa Weltimmo (tsue, c-230/14)

[Rozstrzygnięcie]

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) potwierdził na kanwie Sprawy Weltimmo elastyczną koncepcję pojęcia prowadzenia działalności gospodarczej na obszarze przepisów o ochronie danych osobowych, odbiegającą od podejścia formalistycznego (zgodnie z którym przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie w miejscu, w którym jest zarejestrowane), co doprowadziło TSUE do konkluzji.

Czytaj całość

Szkolenie dla szkoleniowców

[Wprowadzenie]

W czasach, gdy dokształcanie pracowników staje się powszechną praktyką wśród pracodawców, zapotrzebowanie na szkolenia tak wewnętrzne, jak i zewnętrzne rośnie. Do popytu na tego typu usługi dostosowuje się podaż, co spełnia oczywiście założenia racjonalnej gospodarki. W konsekwencji, na rynku usług szkoleniowych przybywa uczestników, zwiększa się konkurencja.

Czytaj całość

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności